Термін бізнес-аналітика («Business Intelligence») описує методологію прийняття стратегічних бізнес рішень в компанії.
«Business Intelligence» (BI) це набір інструментів і методик які використовуються для аналізу ділової інформації (фактів). За допомогою BI дані можна перетворити в інформацію а інформацію в знання. Отримані знання дозволять виробити стратегію підвищення ефективності роботи компанії, поліпшити оцінку потреб клієнтів, проводити прогнозну аналітику. Тому наявність на підприємстві якісної системи бізнес-аналітики надає конкурентні переваги.
Етапи побудови системи бізнес аналітики
- Передпроектне дослідження
- Визначення потреб користувачів системи
- Розробка технічних і функціональних вимог
- Визначення цілей побудови системи
- Визначення джерел даних
- Визначення типів джерел даних (файли Excel, бази даних, веб-сайти, 1С, CRM, ERP і т.д)
- Визначення кількістних та якісних покзників для аналізу даних
- Розробка ETL процесів для витягу, перетворення і завантаження даних в єдине сховище DataWarehouse
- Розробка структури єдиного сховища даних
- Витяг даних з різних джерел, перетворення даних, очищення даних (виявлення дублікатів і помилок)
- Побудова аналітичної моделі даних (OLAP кубів)
- Визначення таблиць фактів
- Визначення вимірів
- Визначення KPI
- Побудова багатовимірних кубів
- Візуалізація даних
- Побудова звітів і візуалізація використовуючи зведені таблиці, диаграма, гістограми, географічні карти
- Публікація звітів SharePoint, PowerBI
- Автоматизація процесів ETL, процесингу OLAP кубів, і відправки звітів користувачам
- Навчання користувачів і супровід системи бізнес аналітики